10 lines
1.8 KiB
TeX
10 lines
1.8 KiB
TeX
|
\chapter*{Závěr}
|
||
|
\addcontentsline{toc}{chapter}{Závěr}
|
||
|
|
||
|
Analýza rámcového vzdělávacího programu pro gymnázia potvrdila význam rozvoje informatického myšlení, algoritmizace a~programování jako zásadních součástí moderního vzdělávání. Přezkoumání dostupných didaktických materiálů pak poskytlo důležité podklady pro vytvoření vlastního výukového nástroje zaměřeného na výuku programování s~využitím jednočipových počítačů.
|
||
|
|
||
|
Zásadním přínosem práce je návrh a~realizace vývojové desky s~přidruženými moduly, doplněná o~detailní webovou dokumentaci. Tím bylo vytvořeno alternativní řešení pro uživatele, kterým nevyhovují běžně dostupné platformy, a~které poskytuje značnou flexibilitu pro různé vzdělávací potřeby.
|
||
|
|
||
|
Návrh sady didaktických materiálů slouží jako ucelený vzor, který podporuje ověření vývojové desky v~praxi a~přípravu další výuky. Tato strukturovaná sada materiálů umožňuje efektivní začlenění programování a~práce s~navrženou deskou do školních osnov, čímž usnadňuje rozvoj digitálních kompetencí v~oblasti algoritmizace a~programování.
|
||
|
|
||
|
Praktické ověření vytvořených nástrojů a~materiálů v~reálném vzdělávacím prostředí potvrdilo jejich přínosnost a~použitelnost. Zároveň odhalilo určité nedostatky, které poskytly cennou zpětnou vazbu pro jejich další vývoj. Na základě těchto poznatků byly navrženy úpravy pro budoucí iterace nástroje i~doprovodných didaktických materiálů. Celkové výsledky potvrzují, že navržený výukový nástroj efektivně přispívá k~rozvoji informatického myšlení a~kompetencí v~oblasti algoritmizace a~programování, a~to prostřednictvím propojení teoretických znalostí s~praktickými zkušenostmi.
|