diff --git a/kap-modelova-implementace.tex b/kap-modelova-implementace.tex
index f0ad19b..d684540 100644
--- a/kap-modelova-implementace.tex
+++ b/kap-modelova-implementace.tex
@@ -1,12 +1,12 @@
-\chapter{Modelová implementace}
+\chapter{Modelová implementace}\label{kap:modelova-implementace}
 
-Tato část práce se věnuje tvorbě modelové implementace systému pro generování statického webu dle definovaných požadavků v sekci \ref{kap:taxonomie-pozadavku}. Systém je vytvářen na základě poznatků z předchozích částí práce.
+Tato část práce se věnuje tvorbě modelové implementace systému pro generování statického webu dle definovaných požadavků v kapitole \ref{kap:taxonomie-pozadavku}. Systém je vytvářen na základě poznatků z předchozích částí práce.
 
-\section{Výběr vhodného systému}
+\section{Výběr vhodného systému}\label{kap:vyber-vhodneho-systemu}
 
 Modelový web se skládá ze dvou sytstémů, a to ze systému pro správu obsahu a systému pro jeho generování do HTML.
 
-Pro správu obsahu i šablon a statických souborů byl zvolen systém Git. Hlavní výhodou tohoto verzovacího systému je jeho rozšířené využití v praxi a dokáže s ním tedy pracovat spousta uživatelů. Zároveň má v porovnání s jinými verzovacími systémy spousty výhod.\todo{Příklady + citace}
+Pro správu obsahu i šablon a statických souborů byl zvolen distribuovaný verzovací systém Git. Hlavní výhodou tohoto verzovacího systému je jeho rozšířené využití v praxi a dokáže s ním tedy pracovat spousta uživatelů. Zároveň má v porovnání s jinými verzovacími systémy spousty výhod.\todo{Příklady + citace}
 
 Protože forma modelového webu odpovídá paradigmatu webové prezentace ze sekce \ref{kap:paradigmata-webova-prezentace}, byl pro jeho generování použit program Zola\footnote{\url{https://www.getzola.org/}}, jehož výhody jsou v sekci \ref{kap:paradigmata-webova-prezentace} popsány.
 
@@ -279,5 +279,22 @@ Provozování webserveru může být hodnotná zkušenost, ale zároveň může
 
 \quest[inline]{Lze cistovat vlastní překlad takhle v bloku? Mám někde specifikovat, že jde o můj vlastní překlad?}
 
+Práce se věnuje pouze technickým optimalizacím spojených s tvorbou samotné webové stránky, nikoliv však optimalizacím sítě, web serveru a vizuálního návrhu. Nenačítá-li se stránka během několika vteřin, většina uživatelů jednoduše odejde. Cílem této sekce je provést optimalizace, které urychlí načítání modelové implementace.
+
+\subsection{Typy a kvalita obrázků}
+
+\subsection{Ikona \textit{favicon.ico}}
+
+\subsection{Obecné HTML optimalizace}
+
+\todo[inline]{\url{https://developer.yahoo.com/performance/rules.html}}
+
+\subsection{Videa a jejich vložení do stránky}
+
+\todo[inline]{Váhody CDN a problematika sledování uživatelů.}
+
 \section{Správa obsahu a verzování}
 
+Statické stránky neumožňují správu uživatelů v prámci webové aplikace, tedy že se případný editor nebo administrátor přihlásí a upravuje obsah klikáním, či psaním ve WYSIWYG\footnote{What You See Is What You Get -- Princip editoru který během psaní formátuje text tak, jak bude ve výsledku vypadat, například LibreOffice Writer atd.} editoru. Správu uživatelů lze jednoduše řešit omezením přístupu na web server, kde jen oprávnění uživatelé mohou do obsahu zasahovat. To je ovšem velmi tězkopádné řešení, protože neumožňuje práci více uživatelům najednou a neudržuje předešlé verze obsahu a historii úprav. Lepší alternativou je využití některého verzovacího systému. Pro účely modelové implementace byl vybrán distribuovaný verzovací systém Git, jak je vysvětleno v sekci \ref{kap:vyber-vhodneho-systemu}.
+
+
diff --git a/kap-taxonomie-pozadavku.tex b/kap-taxonomie-pozadavku.tex
index bae6cd3..a0b964d 100644
--- a/kap-taxonomie-pozadavku.tex
+++ b/kap-taxonomie-pozadavku.tex
@@ -1,16 +1,20 @@
 \chapter{Taxonomie požadavků pro modelový web}\label{kap:taxonomie-pozadavku}
 
-Jako modelovoá implementace byl zvolen web pro distribuci výukových materiálů. Webové stránky byly objednány Ústavem výzkumu a rozvoje vzdělávání Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy za účelem usnadnění práce již aktivních učitelů a jsou tedy plně využívány v praxi mnoha pedagogy z celé republiky. Materiály jsou určeny pro podporu výuky během vyhlášeného stavu nouze v době šíření viru COVID-19 a mají učitelům pomoci s přípravou distanční výuky a úkolů v době vyhlášení celostátní karantény. Tuto implementaci lze ovšem použít na distribuci jakýchkoliv jiných výukových materiálů, či ke psaní dokumentace.
+Tato kapitola se věnuje určení základních požadavků pro modelovou implementaci. Jsou zde shrnuta obecná kritéria, která často platí pro většinu webových prezentací, a také kritéria specifická pro modelovou implementaci v rámci této práce. Dle těchto kritérií je poté samotná implementace tvořena v následující kapitole \ref{kap:modelova-implementace}.
+
+Jako modelová implementace byl zvolen web pro distribuci výukových materiálů a odkazů užitečných pro výuku. Tvorba těchto webových stránek je zadána Ústavem výzkumu a rozvoje vzdělávání Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy za účelem usnadnění práce již aktivních učitelů v době šíření viru COVID-19. Stránky mají učitelům pomoci s přípravou distanční výuky a úkolů v době vyhlášení stavu nouze a celostátní karantény. Modelová implementace je tedy plně využívána v praxi mnoha pedagogy z celé republiky. Tuto implementaci lze ovšem použít na distribuci jakýchkoliv jiných výukových materiálů, či ke psaní a správě dokumentace.
 
 \section{Obecná kritéria}
 
-Stránky musí být staticky generované a není tedy žádoucí v rámci webu řešit uživatelské účty, přihlašování apod. Zároveň je důležité, aby byl obsah zobrazitelný na každém druhu zařízení, tedy jak na monitorech s nadstandardní velikostí, tak na mobilních zařízeních. Z důvodu potencionálního vytížení sítě je nutné, aby byl celý obsah optimalizován za účelem předejití  vysoké latence, a to z důvodů probíraných v předchozí části práce, tedy v sekci \ref{kap:vyhody-statickych-webovych-stranek}.
+\todo[inline]{Zderoje obecných kritérií}
 
-\todo[inline]{Citace obecných kritérií}
+Stránky musí být staticky generované a není tedy žádoucí v rámci webu řešit uživatelské účty, přihlašování apod. Zároveň je důležité, aby byl obsah zobrazitelný na každém druhu zařízení, tedy jak na monitorech s nadstandardní velikostí, tak na mobilních zařízeních. Z důvodu potencionálního vytížení sítě je nutné, aby byl celý obsah optimalizován za účelem předejití  vysoké latence, a to z důvodů probíraných v předchozí části práce, tedy v sekci \ref{kap:vyhody-statickych-webovych-stranek}.
 
 \section{Kritéria specifická pro modelový web}
 
-Hlavním požadavkem je možnost dělit obsah na sekce dle druhu školy (základní škola, střední škola, vysoká škola atd.) a dále pak na subsekce podle předmětů a oborů. Do samotného obsahu musí být možné vkládat přílohy ke stažení v různých formátech, obrázky a videa s možností jejich ocitování. Všechny přiložené soubory musí být distribuovatelné přímo z webových stránek, nikoliv s externích zdrojů. Všechna videa je nutné vložit do stránky a musí je být možné přehrát v nativním přehrávači prohlížeče bez nutnosti otevírání externích webových stránek či programů.
+Specifická kritéria jsou vytvořena na základě požadavků autorů obsahu, tedy učitelů, ze kterých každý má své specifické požadavky na funkce a vlastnosti, které musí obsah splňovat. Následující kritéria jsou souhrnem a kompromisem mezi všemi požadavky.
+
+Hlavním požadavkem je možnost dělit obsah na sekce dle druhu školy (základní škola, střední škola, vysoká škola atd.) a dále pak na subsekce podle předmětů a oborů. Do samotného obsahu musí být možné vkládat přílohy ke stažení v různých formátech, obrázky a videa s možností jejich ocitování, tedy uvedení autora, názvu díla apod. Všechny přiložené soubory musí být distribuovatelné přímo z webových stránek, nikoliv s externích zdrojů. Všechna videa je nutné vložit do stránky a musí je být možné přehrát v nativním přehrávači prohlížeče bez nutnosti otevírání externích webových stránek či programů. V hlavičce každé stránky musí být možné specifikovat několik metadat: autora či seznam autorů obsahu, skupinu pro kterou je obsah určen a časovou dotaci.
 
 Obsah stránek musí být verzován, decentralizován a spravován předem pověřenými uživateli. Generování statického webu na základě změn obsahu je nutné řešit automatizovaně.
 
diff --git a/prace.pdf b/prace.pdf
index 628b35b..c6af9a0 100644
Binary files a/prace.pdf and b/prace.pdf differ