Přesunutí taxonomie požadavků do vlastní sekce

This commit is contained in:
Emil Miler 2020-04-17 12:09:39 +02:00
parent 2a2699543a
commit afe170eb18
3 changed files with 12 additions and 12 deletions

View File

@ -1,16 +1,6 @@
\chapter{Modelová implementace} \chapter{Modelová implementace}
Tato část práce se věnuje tvorbě modelové implementace systému pro generování statického webu dle definovaných požadavků. Systém je vytvářen na základě poznatků z předchozích částí práce. Tato část práce se věnuje tvorbě modelové implementace systému pro generování statického webu dle definovaných požadavků v sekci \ref{kap:taxonomie-pozadavku}. Systém je vytvářen na základě poznatků z předchozích částí práce.
\section{Požadavky na modelový web}
Jako modelovoá implementace byl zvolen web pro distribuci výukových materiálů. Webové stránky byly objednány Ústavem výzkumu a rozvoje vzdělávání Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy za účelem usnadnění práce již aktivních učitelů a jsou tedy plně využívány v praxi mnoha pedagogy z celé republiky. Materiály jsou určeny pro podporu výuky během vyhlášeného stavu nouze v době šíření viru COVID-19 a mají učitelům pomoci s přípravou distanční výuky a úkolů v době vyhlášení celostátní karantény. Tuto implementaci lze ovšem použít na distribuci jakýchkoliv jiných výukových materiálů, či ke psaní dokumentace.
Hlavním požadavkem je možnost dělit obsah na sekce dle druhu školy (základní škola, střední škola, vysoká škola atd.) a dále pak na subsekce podle předmětů a oborů. Do samotného obsahu musí být možné vkládat přílohy ke stažení v různých formátech, obrázky a videa s možností jejich ocitování. Všechny přiložené soubory musí být distribuovatelné přímo z webových stránek, nikoliv s externích zdrojů. Všechna videa je nutné vložit do stránky a musí je být možné přehrát v nativním přehrávači prohlížeče bez nutnosti otevírání externích webových stránek či programů.
Stránky musí být staticky generované a není tedy žádoucí v rámci webu řešit uživatelské účty, přihlašování apod. Zároveň je důležité, aby byl obsah zobrazitelný na každém druhu zařízení, tedy jak na monitorech s nadstandardní velikostí, tak na mobilních zařízeních. Z důvodu potencionálního vytížení sítě je nutné, aby byl celý obsah optimalizován za účelem předejití vysoké latence, a to z důvodů probíraných v předchozí části práce, tedy v sekci \ref{kap:vyhody-statickych-webovych-stranek}.
Obsah stránek musí být verzován, decentralizován a spravován předem pověřenými uživateli. Generování statického webu na základě změn obsahu je nutné řešit automatizovaně.
\section{Výběr vhodného systému} \section{Výběr vhodného systému}

View File

@ -1,8 +1,18 @@
\chapter{Taxonomie požadavků} \chapter{Taxonomie požadavků pro modelový web}\label{kap:taxonomie-pozadavku}
Jako modelovoá implementace byl zvolen web pro distribuci výukových materiálů. Webové stránky byly objednány Ústavem výzkumu a rozvoje vzdělávání Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy za účelem usnadnění práce již aktivních učitelů a jsou tedy plně využívány v praxi mnoha pedagogy z celé republiky. Materiály jsou určeny pro podporu výuky během vyhlášeného stavu nouze v době šíření viru COVID-19 a mají učitelům pomoci s přípravou distanční výuky a úkolů v době vyhlášení celostátní karantény. Tuto implementaci lze ovšem použít na distribuci jakýchkoliv jiných výukových materiálů, či ke psaní dokumentace.
\section{Obecná kritéria} \section{Obecná kritéria}
Stránky musí být staticky generované a není tedy žádoucí v rámci webu řešit uživatelské účty, přihlašování apod. Zároveň je důležité, aby byl obsah zobrazitelný na každém druhu zařízení, tedy jak na monitorech s nadstandardní velikostí, tak na mobilních zařízeních. Z důvodu potencionálního vytížení sítě je nutné, aby byl celý obsah optimalizován za účelem předejití vysoké latence, a to z důvodů probíraných v předchozí části práce, tedy v sekci \ref{kap:vyhody-statickych-webovych-stranek}.
\todo[inline]{Citace obecných kritérií}
\section{Kritéria specifická pro modelový web} \section{Kritéria specifická pro modelový web}
Hlavním požadavkem je možnost dělit obsah na sekce dle druhu školy (základní škola, střední škola, vysoká škola atd.) a dále pak na subsekce podle předmětů a oborů. Do samotného obsahu musí být možné vkládat přílohy ke stažení v různých formátech, obrázky a videa s možností jejich ocitování. Všechny přiložené soubory musí být distribuovatelné přímo z webových stránek, nikoliv s externích zdrojů. Všechna videa je nutné vložit do stránky a musí je být možné přehrát v nativním přehrávači prohlížeče bez nutnosti otevírání externích webových stránek či programů.
Obsah stránek musí být verzován, decentralizován a spravován předem pověřenými uživateli. Generování statického webu na základě změn obsahu je nutné řešit automatizovaně.
\section{Kritéria pro šablony a design} \section{Kritéria pro šablony a design}

BIN
prace.pdf

Binary file not shown.